Türkiye bu cezaları konuşuyor, yola çıkanın cebi yanıyor: Bütçe açığını trafiğe çıkanlar mı kapatacak?

Türkiye’de Artan Radar Kontrolleri ve Drone Destekli Trafik Denetimleri Gündemde

Son dönemde Türkiye genelinde artan radar kontrolleri ve drone destekli trafik denetimleri, kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Sosyal medyada #Radarterörü ve #Droneceza etiketleri altında binlerce paylaşım yapılırken, pek çok sürücü bu uygulamaları “ceza tuzağı” olarak değerlendiriyor. Bayram tatili öncesi duyurulan sıkı denetim planlarıyla birlikte, birçok vatandaşın kafasındaki soru ise şu: “Yolda ceza yazılır mı?”

Trafik Cezaları Artışıyla Gündemde: Vatandaşlar “Zulüm Gibi” Diyor

Vatandaşlar, özellikle sosyal medya üzerinden denetim noktalarının haritalarını paylaşarak diğer sürücüleri uyarıyor. Bazı kullanıcılar ise artan cezalar ve yoğun denetimlere karşı toplu dava açılması çağrısında bulunuyor. Tartışmaların büyümesiyle birlikte konu, bazı gazetelerin manşetlerine taşındı. Bugün Türkiye Gazetesi, “Bunun adı zulümdür” başlığıyla konuyu gündeme getirdi.

“Devletimiz üst geçit, alt geçit, köprü ile tedbir almadığı için faturayı vatandaşa kesiyor, ‘Buradan 50 km ile geç’ diyor. Kendileri çakarlı araçlarla oradan 150 km hızla giderken vatandaşa ceza kesiliyor.”

İfadeleriyle, hız sınırı uygulamalarındaki çifte standart iddialarına dikkat çekildi.

“Nokta Atışı” Yapıp Otomatik Cezalar Kesiliyor

Denetimlerde kullanılan teknolojiler de gelişmeye devam ediyor. Düzce İl Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, bayram yoğunluğu sırasında ASELSAN üretimi yapay zekâ destekli “trafidar” sistemini devreye soktu. Bu sistem, araçların plaka ve türlerini tanıyarak güzergâhtaki hız limitini otomatik olarak belirliyor ve ihlallerde anında ceza kesiyor.

31 Mayıs’tan bu yana D-100 kara yolundaki belirli noktalarda kullanılan “trafidar” ile sadece beş gün içinde 224 sürücüye toplamda 526 bin 645 TL para cezası uygulandı.

“Adeta Cezaların Tuzağına Düşürülüyoruz”

Son bir yıl içinde birçok bölgede 500 metrede bir radar bulunduğu, özellikle uzun yol güzergâhlarında hız sınırlarının sık sık değiştiği ifade ediliyor. Vatandaşlar ise bu uygulamaların trafiği düzenlemekten çok, ceza kesmeye yönelik olduğunu savunuyor.

İstanbul’dan Van’a kadar olan bir yolculukta sürekli 50 km/s hıza düşerek araç kullanmanın hem fiziki yorgunluğa hem de dikkat dağınıklığına yol açabileceği belirtiliyor. Uzmanlar, özellikle yaz aylarında bu tür yavaşlamaların kazaları artırabileceğine dikkat çekiyor.

Hız Sınırları Ani Şekilde Düşüyor

Bazı sürücüler, özellikle hız limitlerinin kısa mesafelerde aniden düşürülmesinin trafik güvenliğini riske attığını dile getiriyor. Örneğin, 90 km/s olan hız sınırının bir anda 50 km/s’ye indirilmesi hem kafa karışıklığına hem de ani frenlemelere yol açabiliyor. Hız sınırındaki ani değişiklikler direksiyon başında

Related Posts

Kocaeli’de devrilen otomobildeki yolcu yaralandı

Kocaeli’nin Gebze ilçesinde tırın çarptığı otomobil, bariyerlere çarpıp yoldan çıkarak bir iş yerinin önüne devrildi. Kazada 1 kişi yaralandı.

Son dakika… İsrail İran Devlet Televizyonuna saldırıyor

Reuters’in geçtiği habere göre, İsrail Ordusu İran Devlet Televizyonuna saldırıyor

Tekirdağ’daki fabrika yangını 3 saat sonra kontrol altında

Tekirdağ’ın Ergene ilçesindeki kimya fabrikasında çıkan yangın, itfaiye ekiplerinin yaklaşık 3 saatlik çalışmasıyla kontrol altına alındı.

İsrail-İran çatışmalarına dünyadan tepkiler ne oldu?

İsrail-İran çatışmalarına dünyadan tepkiler ne oldu?

Füzelerin gölgesinde Tahran’a iniş yapan Mahan Air uçağı gündem oldu

İsrail-İran geriliminin doruk noktasında, Mahan Air’e ait bir yolcu uçağının Tahran’a güvenli iniş yapması uluslararası kamuoyunda şaşkınlık yarattı. Füzelerin havada olduğu dakikalarda İran hava sahasına giren uçağın bu hamlesi, sivil havacılık güvenliği ve bölgesel riskler açısından yeni tartışmaları beraberinde getirdi

Gazze’de ağaç bile bırakmadı

Gazze’ye 5 atom bombası tahribatına eş bomba yağdıran terör devleti İsrail, kıyı şeridinde bir tek sağlam ağaç dahi bırakmadı. Refah, Han Yunus, Cibaliye, Beyt Lahiya ve Beyt Hanun, uçsuz bucaksız enkaz yığınına dönüştü. BM verilerine göre 270 bin binanın bulunduğu Gazze’de İsrail saldırıları sonucu 174 bin yapı kullanılamaz hale geldi.