WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Otomobil devi 70 bin aracını geri çağırdı

Toyota, bazı modellerinde tespit edilen ekran hatası nedeniyle dünya genelinde on binlerce aracı geri çağırma kararı aldı. Geri çağrılan araçlar arasında Corolla ve Camry hibritler, Kluger Hybrid ve RAV4 Hybrid gibi popüler modeller de yer alıyor.

Binlerce lira verilen cihaza şikayet yağdı: Alev gibi oluyor

Oyun dünyasında büyük beklentilerle piyasaya sürülen Nintendo Switch 2, şimdi kullanıcı şikayetleriyle gündemde. Binlerce lira ödeyerek konsolu edinen oyuncular, cihazın oyun sırasında adeta “alev gibi” olduğunu belirtiyor.

30. Ramazan Demirci Açık Alan Hentbol Turnuvası’nda kazananlar belli oldu

Geleneksel hale gelen Ramazan Demirci Açık Alan Turnuvası’nın 30’uncusu, Antalya’nın Alanya ilçesinde tamamlandı. 50 takım ve 800 sporcunun katılımıyla yapılan turnuvada kazananlar belli oldu.

Güncellemeye basan tamircinin yolunu tutuyor: Dev markadan büyük hata

Google’ın Android 16 sürümünü yayınlamasıyla birlikte bazı telefonlar kullanılamaz hale geldi.

TEKNOFEST Takımları ABD’deki model uydu yarışmasına damga vurdu

ABD’de gerçekleştirilen uluslararası CanSat Model Uydu Tasarım ve Fırlatma Yarışması’nda TEKNOFEST takımları önemli dereceler elde etti. Gazi Üniversitesi’nden Apastron takımı yarışmayı ikinci sırada tamamlarken, Çankaya Üniversitesi’nden CanBEE takımı dördüncülüğü elde etti.

Görüntülü görüşmelerin ötesi! Holografik çağrılar gerçek oluyor

Görüntülü görüşmelerin ötesine geçerek, holografik iletişim çağı başladı. Telefonica, Ericsson ve MATSUKO’nun ortak çalışmasıyla geliştirilen yeni teknoloji, holografik çağrıları akıllı telefonlara entegre ederek, iletişimde yeni bir dönemi başlattı …